fbpx
Obszar roboczy 1-3

3 DUŻE WSKAZÓWKI JAK ZWIĘKSZYĆ CTR W FACEBOOK ADS

Jeśli reklamujesz swoją firmę na Facebooku lub Instagramie, zapewne wiesz, jak ważne jest, aby uzyskać wysoki współczynnik klikalności (CTR – click through rate). Im wyższy CTR, tym większy ruch na Twojej stronie internetowej i tym większe masz szanse na konwersje. Co jednak, gdy Twój CTR jest jednak zbyt niski? Jak możesz zwiększyć CTR w Facebook Ads? W tym wpisie podzielę się z Tobą trzema wskazówkami, które pomogą Ci zwiększyć CTR i uzyskać więcej wyników z kampanii reklamowych na Facebooku.

Na samym jednak początku ustalmy, czym jest ten CTR, ponieważ można rozumieć go dwojako. Pierwsza wersja to procent osób, które widzą Twoją reklamę i klikają na nią. Drugi sposób mówienia o CTR to procent osób, który kliknie w link umieszczony w reklamie. Współczynnik drugi jest niższy niż ten pierwszy (ponieważ nie każdy kto kliknie w reklamę kliknie w link). Przy ogólnej analizie wyników reklam patrzymy zawsze na dwa wskaźniki, ponieważ duża różnica daje nam całkiem sporo informacji. Jednak, jeśli zależy Ci na sprzedaży lub wizycie w Twojej witrynie, to zdecydowanie ważniejszym jest ten współczynnik kliknięć w link niż tylko w reklamę.

Jaki CTR jest uważany za dobry?

Jednym z najczęstszych pytań, które zadają osoby reklamujące się na Facebooku, jest „Jaki CTR jest dobry?”. W końcu to jeden z kluczowych wskaźników, który odzwierciedla jak istotna i angażująca jest Twoja reklama dla grupy docelowej. Niestety, nie ma ostatecznej odpowiedzi na to, co stanowi dobry CTR, ponieważ może się różnić w zależności od różnych czynników, takich jak branża, cel kampanii, umieszczenie reklamy i strategii twórczej. Ogólnie rzecz biorąc, dobry CTR dla reklam na Facebooku wynosi w granicach 2-5%, ale to może być wyższe lub niższe w zależności od tego co i komu reklamujesz. Dlatego zamiast porównywać swój CTR do stałego wzorca, należy skupić się na optymalizacji CTR w oparciu o własne dane i cele, a poniższe wskazówki pomogą Ci to osiągnąć.

Przygotuj przyciągający i przekonujący nagłówek i treść w reklamie

Jednym z najważniejszych czynników, które decydują o sukcesie reklamy na Facebooku jest nagłówek i jej treść. Dobry nagłówek i tekst powinny przyciągać uwagę odbiorców docelowych, komunikować im Twoją propozycję wartości i przekonać ich do kliknięcia na reklamę. Jak napisać dobry nagłówek i treść reklamy? Oto kilka wskazówek:

  • Używaj jasnego i zwięzłego języka. Unikaj żargonu, slangu i niejasnych słów, które mogą zmylić odbiorców. Zamiast tego używaj prostych i bezpośrednich zwrotów, które jasno przekażą Twoją wiadomość.
  • Skup się na korzyściach, a nie na cechach swojego produktu. Wyjaśnij, w jaki sposób cechy produktu mogą przynieść korzyści klientom. Na przykład, zamiast mówić „Nasza aplikacja ma wbudowany kalendarz”, powiedz „Nasza aplikacja pomaga Ci zorganizować swój harmonogram i nigdy nie przegapisz terminu”.
  • Pamiętaj o wezwaniu do działania (CTA – call to action). Wezwanie do działania to fraza, która mówi czytelnikom, co chcesz, aby zrobili dalej, np. „Dowiedz się więcej”, „Zapisz się” lub „Kup teraz”. Wezwanie do działania może stworzyć poczucie wykonania akcji i zmotywować odbiorców do podjęcia działania.
  • Testuj różne nagłówki i treść reklam. Najlepszym sposobem, aby dowiedzieć się, co działa na Twoich odbiorców, jest przetestowanie różnych wariantów nagłówków i tekstów reklamy oraz sprawdzenie, które z nich generują więcej kliknięć, konwersji lub sprzedaży. Możesz użyć narzędzi takich jak funkcja split testing na Facebooku, aby przeprowadzić eksperymenty i porównać wyniki.
  • Zachowaj spójność i adekwatność. Upewnij się, że nagłówek i tekst pasują do obrazu, wideo, lub strony, na którą kieruje reklama. Nie używaj mylących lub fałszywych twierdzeń, które mogą rozczarować lub sfrustrować odbiorców. Bądź autentyczny i spójny w całym przekazie.

Wykorzystaj siłę obrazów i video, aby przyciągnąć uwagę i wzbudzić emocje

Jednym z najbardziej skutecznych sposobów na zwiększenie współczynnika CTR jest użycie obrazów i filmów, które przyciągają uwagę i budzą w odbiorcach emocje. Dobrze wykorzystane obrazy i filmy mogą przekazać wiadomość szybciej i bardziej dokładnie. Jak wybrać odpowiednie obrazy i video do reklam? Oto kilka moich wskazówek:

  • Używaj wysokiej jakości materiałów, które pasują do treści reklamy i Twojej oferty. Unikaj rozmytych, rozpikselowanych lub ogólnych zdjęć i filmów, które nie odnoszą się do Twojego produktu lub usługi.
  • Użyj obrazów i filmów, które pokazują korzyści z produktu, a nie tylko funkcje. Na przykład, jeśli reklamujesz trening personalny, pokaż, jak może on pomóc ludziom schudnąć, zyskać kondycję lub poprawić stan zdrowia, a nie ograniczaj się do zdjęcia siłowni.
  • Używaj obrazów i video, które wywołują pozytywne emocje, takie jak szczęście, ekscytacje, ciekawość lub zadowolenie. Unikaj obrazów i filmów, które wywołują negatywne emocje, takie jak strach, złość lub smutek, chyba że są one związane z celem reklamy i oferują rozwiązanie pomagające te emocje zniwelować.
  • Używaj materiałów, które wyróżniają się z tłumu i przyciągają wzrok docelowych odbiorców. Użyj jasnych kolorów, kontrastu, ruch lub humor, aby reklamy bardziej zauważalne i zapamiętane. Dobrym sposobem są też zdjęcia prawdziwych osób, które pracują w firmie. 
  • Testuj różne obrazy i filmy, aby zobaczyć, które z nich działają lepiej. Użyj funkcji Facebook’s split testing, aby porównać różne wersje swoich reklam i wybrać te, które przynoszą najlepsze wyniki.

Kieruj reklamy do właściwej grupy odbiorców i segmentuj swoje kampanie

Jednym z najważniejszych czynników udanej kampanii reklamowej Facebook jest kierowanie do właściwej grupy odbiorców. Możesz mieć najlepszy materiał reklamowy, ale jeśli pokazujesz go osobom, które nie są zainteresowane Twoją ofertą, stracisz budżet i czas. Dlatego należy segmentować swoje kampanie według różnych kryteriów, takich jak demografia, zainteresowania, zachowania i lokalizacje. W ten sposób możesz dostosować swój przekaz i ofertę do każdej grupy potencjalnych klientów i zwiększysz szanse na uzyskanie kliknięć i konwersji. 

Oto kilka wskazówek, jak dobrać właściwych odbiorców i segmentować swoje kampanie:

  • Zacznij od Core Audiences. Są to osoby, które najprawdopodobniej będą zainteresowane Twoimi produktami lub usługami na podstawie danych demograficznych, zainteresowań, zachowań i lokalizacji. Odpowiednio dobrane dopasowania powinny stanowić pierwszy i wyraźny wzrost w CTR. 
  • Użyj Custom Audiences (odbiorcy, którzy znają już Twoją markę i przez to są bardziej skłonne do zakupu) do retargetowania istniejących klientów lub odwiedzających stronę internetową. Możesz przesłać swoją listę klientów lub użyć piksela Facebooka do śledzenia ruchu na stronie internetowej.
  • Użyj Lookalike Audiences (odbiorcy, którzy są podobni do Twoich klientów), aby poszerzyć swój zasięg i znaleźć nowych klientów. Możesz stworzyć Lookalike Audiences z dowolnych Custom Audiences, takich jak subskrybenci e-maili, odwiedzający stronę internetową lub kupujący. Facebook znajdzie wtedy osoby, które mają podobne cechy i zachowania z Twoją źródłową publicznością.
  • Segmentuj swoje kampanie według różnych celów, takich jak świadomość, aktywność użytkownika lub konwersja. W zależności od celu, możesz wybrać różne formaty reklam, umiejscowienia i strategie licytacji, aby zoptymalizować swoje wyniki. Jeśli chcesz zwiększyć ruch na stronach swoich produktów możesz użyć reklam karuzelowych. Jeśli zależy Ci na pozyskiwaniu nowych kontaktów, użyj reklam nakierowanych na ten cel. W przypadku sprzedaży lub konwersji możesz użyć dynamicznych reklam lub sprzedaży katalogowej, aby pokazać odpowiednie oferty swoim odbiorcom.
  • Regularnie testuj i optymalizuj swoje kampanie. Możesz przetestować różne zmienne, takie jak grupa odbiorców, kreacja, optymalizacja dostawy lub umieszczenie. Możesz również użyć funkcji optymalizacji budżetu kampanii na Facebooku, aby automatycznie rozdzielić budżet na zestawy reklam w oparciu o ich wydajność.

Analiza oparta na danych z testów

Zwiększenie współczynnika klikalności (CTR) w reklamach na Facebooku nie jest kwestią szczęścia czy przypadku. Wymaga strategicznego podejścia, które polega na zrozumieniu odbiorców, tworzeniu atrakcyjnych nagłówków i treści reklamy, testowaniu różnych elementów i formatów oraz śledzeniu wyników. Stosując się do tych moich wskazówek, możesz zwiększyć swój CTR i uzyskać więcej konwersji z reklam na Facebooku. Pamiętaj, że im wyższy CTR, tym niższy koszt za kliknięcie (CPC) i lepszy zwrot z wydatków na reklamę (ROAS). Więc nie zadowalaj się przeciętnymi CTR-ami – dąż do najlepszego możliwego wyniku. Pamiętaj jednak, że odpowiednie testy wymagają czas i nie od razu osiągniesz oczekiwany wynik. Cierpliwość i konsekwencja będą jednak Twoją receptą sukcesu. 

ZBUDUJ SWÓJ MARKETING

Stwórz swój Plan Marketingowy na dwóch stronach. Zapisz się, aby otrzymać bezpłatnego WorkBooka.

UMÓW KONSULTACJĘ

Potrzebujesz profesjonalnej pomocy? Umów się na konsultację

PODZIEL SIĘ Z INNYMI